reklama

Teta Majka

Medzi Kysuckým Novým Mestom a Žilinou je miesto, kde skoro každý deň postávajú počerné slečny a stopujú kamióny. Prešľapujú v červených lodičkách a leopardích elasťákoch, prstami si prečesávajú peroxidové hrivy a dúfajú v čo najvyšší zárobok za čo najkratší čas. Často som sedávala v autobuse, ktorý prechádzal okolo, pozornosť som im však veľmi nevenovala. Až raz...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Streetwalkers
Streetwalkers (zdroj: David Chung, www.davidchung.com)

Autobus je poloprázdny, predo mnou sedia dve malé rómske deti - asi štvorročný chlapec a šesťročné dievča. Vo vedľajšom rade sedí ich mama s kamarátkou. Deti sa rozprávajú, chichocú, tešia sa na zmrzlinu. Mama sa na ne sem-tam usmeje, odpovie im na otázky. Idylka.

Keď autobus prechádza okolo "stopárok", dievčatko sa pritisne na sklo a zvedavo pozerá von. Potom sa otočí k mame a hláskom plným detskej nevinnosti sa spýta: "A teta Majka dnes nerobí?". Mama na to: "Nie, teta má dnes voľno."

A ja v tej chvíli neviem, či sa mám smiať, alebo plakať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ono vlastne ide o normálnu prácu, z ktorej sa nosí domov výplata a ktorá má svoj pracovný čas a aj dni voľna...? Pozerá sa na to pracujúca teta Majka a jej príbuzní takýmo spôsobom? Kedy to malé dievčatko pochopí, čím si jej teta skutočne zarába? A keď to pochopí, bude ešte schopné posúdiť, či je to dobré, alebo zlé? Alebo o pár rokov nastúpi tiež do takéhoto zamestnania?

Túto príhodu som zažila dávnejšie, ale stále ma zožiera. Chcem veriť, že to dievča si raz zvolí inú cestu. Chcem veriť, že nikto z nás nemá svoj osud pevne určený už od narodenia. Chcem veriť, ale akosi sa mi to nedarí...

Chlaďovci

Chlaďovci

Bloger 
  • Počet článkov:  107
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu